Trebuie ținut cont de faptul că este foarte posibil ca atât noii cumpărători, precum și cei permanenți să continue să cumpere de la concurenți. De aceea strategia pe termen mediu lung este de a-i transforma pe clienții permanenți în clienți fideli, adepți ai companiei care vor fi interesați și motivați să cumpere doar de la compania noastră și să o recomande altor potențiali cumpărători.
Ultimul dar și cel mai dificil pas îl reprezintă transformarea adepților în parteneri, situație în care clientul va colabora activ șu firma în interesul ambelor părți. Nu trebuie uitat în schimb că unii clienți vor deveni pe parcurs inactivi din diverse cauze, precum faliment, schimbarea locuinței, insatisfacție, etc. Iată de ce periodic firma va încerca să-și reactiveze clienții inactivi sau nemulțumiți prin aplicarea unor strategii eficiente de recâștigare a acestora.
Când ai obținut o clientelă fidelizată, veniturile companiei vor crește. Însă firma va continua să cheltuiască suplimentar pentru a menține acest grad de fidelitate. Cu cât clientela fidelă este mai mare, cu atât mai mult vor deveni unele domenii de activitate mai profitabile.